In momentul in care mi-am cumparat un caine de rasa (de fapt o catea boxer tigrat) nu mi-am inchipuit ce responsabilitati implica acest lucru. Cat a fost pui a fost un catel dragut, care nu facea probleme. Nu mai avusesem niciodata un caine, nici macar maidanez, iar cand a intrat in calduri, am intrat in criza de timp. Vroiam ca Hera sa faca pui boxeri tigrati, asa cum era ea.
Am intrebat prietenii in stanga si-n dreapta daca nu au un mascul din aceeasi rasa, am citit rubricile de mica publicitate din toate ziarele care mi-au cazut in mana, am citit «Cainele Meu» si «Magazin Dog» ( nu am gasit nicaieri un mascul boxer tigrat oferit pentru monta. Am dat si eu un anunt, dar s-a dovedit prea tarziu, veterinarul care i-a facut vaccinurile mi-a spus ca perioada de calduri e de aproximativ 12-20 de zile, iar zilele favorabile imperecherii sunt cele cuprinse intre ziua a 9-a si ziua a 13-a. Dupa ce a trecut perioada favorabila, am gasit un mascul in «Cainele Meu», cu pedigree, premiat la nu stiu cate concursuri, dar era din alt oras si monta costa destul de mult.
Desi numele ideii este destul de pompos, m-am gandit practic la o baza de date care sa cuprinda informatii despre cainii de rasa pe care stapanii ii cresc fie pentru companie si paza ( caini din categoria a II-a (, fie pentru a participa la concursurile de frumusete sau de aptitudini ( categoria I. Deci baza de date ar fi impartita pe aceste doua categorii, iar in cadrul fiecarei categorii patrupezii ar fi impartiti pe rase, urmand sa fie indicate numele, varsta, adresa proprietarului, pretul montei (daca se achita in bani sau in natura), perioada in care cainele este disponibil. La cainii de categoria I se trec si arborele genealogic, tara de provenienta si concursurile la care a participat si a fost premiat, precum si canisa din care provine exemplarul. Publicitatea agentiei se poate face prin revistele de specialitate, tot de acolo se recruteaza si clientii (stapanii cainilor) care vor sa figureze in baza de date contra sumei de 100.000-400.000 de lei. (...)
Activitatea se poate desfasura foarte comod acasa, pentru ca nu este necesara in mod neaparat deplasarea clientului la sediu, informatiile se pot obtine prin telefon in doua etape: initial, clientul da un telefon, solicita informatia si i se comunica pretul, modul de achitare a serviciului si i se preia efectiv comanda. De preferinta, serviciul urmeaza sa fie achitat intr-un cont dinainte indicat. In a doua etapa, se verifica plata sumei si i se comunica informatia clientului. Sau, varianta clasica, clientul vine la birou, plateste si afla. Diferenta fata de anunturile obisnuite este aceea ca anunturile sunt platite de cei interesati pentru o perioada de timp, iar dupa ce trece aceasta perioada, mesajul care se doreste comunicat dispare din atentia publicului. Cu timpul, poate fi creata si o pagina de prezentare pe Internet, care sa ofere informatiile solicitate contra unei sume de bani.
Agentia poate sa colaboreaze strans cu cabinetele veterinare si cu magazinele de animale, atat pentru a se face cunoscuta, cat si pentru a-si largi baza de date. Colaborarea cu cabinetele vetrinare este esentiala, la veterinar ajung inevitabil toti stapanii de caini de cateva ori pe an, in momentele cand se fac vaccinurile obligatorii.