LIBERTATEA - FORUM CU ANUNTURI - imobiliare, matrimoniale, auto, hoteluri, pensiuni
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

LIBERTATEA - FORUM CU ANUNTURI - imobiliare, matrimoniale, auto, hoteluri, pensiuni

LIBERTATEA - FORUM CU ANUNTURI - PUBLICA ANUNT PE FORUM FARA LOGARE
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Inchirierea de autovehicule

In jos 
AutorMesaj
lois
Vizitator




Inchirierea de autovehicule Empty
MesajSubiect: Inchirierea de autovehicule   Inchirierea de autovehicule EmptyLun Feb 09, 2009 12:55 am

Inchirierea de masini in Italia poate conta pe o piata potentiala, inca in curs de dezvoltare, constituita in proportie de 30% din clienti particulari, asa-numitii "direct client", si in proportie de 70% din firme. Motivul interesului crescand fata de acest sector consta, in primul rand, in cererea continua de servicii eficiente, avand in vedere, pe de o parte, costurile exorbitante ale transportului in taxi si, pe de alta parte, placerea de a calatori in mod autonom. Oferta este, deocamdata, subdimensionata. "Sa ne gandim numai ca o agentie situata langa aeroportul Newark, al doilea al orasului New York, efectueaza intr-o singura zi 1.500 de inchirieri. Cate facem noi in aproape cinci luni", spune un functionar al firmei Avis din Milano. Apoi, inchirierea de masini poate constitui singura metoda de transport in acele localitati care nu dispun de un serviciu de transport public.

Serviciul se prezinta astfel: inchiriere cu sofer sau fara sofer. Nuntile, ceremoniile, transportul functionarilor bancari, toate cer inchirierea cu sofer. Nu cer in schimb sofer calatoriile in care clientul preia masina de la un sediu si o preda in acelasi sediu sau in altul. Pentru acest din urma serviciu, este necesara insa o retea capilara de afiliati care utilizeaza aceeasi metoda de lucru. In acest caz, chiria masinii se calculeaza cu ziua si in pret sunt inclusi, de obicei, un numar fix de kilometri pe care clientul ii poate parcurge intr-o zi. Sunt insa excluse despagubirile pentru furturi sau pentru daune in caz de ciocniri. Cu cat sunt mai multe zilele consecutive pentru care se inchiriaza masina, cu atat mai mult scade pretul chiriei. Plata se face cu carte de credit, rareori in numerar.

Adesea, firma de rent a car isi vinde parcul auto la numai sase luni, la un pret foarte apropiat de cel de la achizitionare. In acest fel se reduce foarte mult problema intretinerii, iar firma castiga clar din toata perioada inchirierii.

Cateva cifre
O agentie de mici dimensiuni, cu un titular si un colaborator fix, pentru a ajunge sa castige cel putin 5.000 de euro pe luna, trebuie sa incheie 120 de contracte de inchiriere a masinilor pe care le poseda. Daca este vorba de o societate cu un contract de mandat, cheltuielile pe care le sustine sunt: spalarea masinii dupa fiecare inchiriere (7 euro), parcarea (200 euro pe luna fiecare), chiria localului (1.200 de euro daca se afla in centrul orasului), colaboratorul, lumina si telefonul, cu un total de circa 3.000 de euro pe luna. Castigul consta in 15-20% din valoarea inchirierilor efectuate.

In schimb, demararea afacerii de la zero inseamna investirea unui capital de cel putin 125.000 de euro, necesar pentru achizitia a cinci masini si a doua sau trei furgonete, chiria pentru un birou, cheltuielile de asigurare si taxele. Bineinteles, vehiculele pot fi cumparate si in leasing, recuperand unele cheltuieli prin castigul provenit din inchiriere. "Pentru inceput, noi recomandam 15-20 de vehicule - explica Roberto Cammilli, director franchising la Europcar. Cu mai putine nu exista productivitate. Este adevarat ca se poate incepe cu un parc auto redus, dar si cu masini putine exista costuri fixe ce trebuie acoperite".

Permise si licente
Permisele pentru a deschide o firma rent a car cu sofer se obtin de la primarie si eliberarea lor este intotdeauna dificila. Intr-adevar, acest tip de inchiriere este asimilat celui pentru conducerea unui taxi, activitate in curs de saturatie. Permisele se elibereaza, deci, "cu picatura". Primaria din Milano, de exemplu, nu le mai elibereaza deloc: cine doreste sa le obtina trebuie sa le cumpere de la cineva care isi inceteaza activitatea. In plus, eventualul sofer trebuie sa fi implinit 21 de ani si sa fi promovat examenul regional de calificare profesionala pentru rolul de sofer. De asemenea, in ceea ce priveste licenta pentru inchirierea de masini fara sofer, trebuie apelat tot la biroul primariei. In acest caz, trebuie completata o cerere adresata primarului, care sa includa: indicarea fiecarui vehicul utilizat in activitate (numarul de inmatriculare, certificatul de inmatriculare), anumite documente administrative (certificat penal, antimafia), contractul de inchiriere si inscrierea la camera de comert. Taxa anuala pentru licenta este de 25 de euro.

Viitorul este pe doua roti
Firmele de rent a car sunt mai numeroase in nordul Italiei. Inchirierea ocazionala este, in schimb, mai frecventa in zonele turistice. Zona centrala si sudul au mari posibilitati de expansiune, datorita afluxului turistic. Problema ce trebuie depasita in sud este procentul foarte ridicat de furturi de masini. Potrivit Asociatiei nationale a societatilor de rent a car, afacerea viitorului va fi inchirierea de motociclete. "Din doua motive", explica cei de la asociatie. "Primul: cu pretul unui vehicul se cumpara cinci motociclete. Al doilea: agentiile care inchiriaza mijloace cu doua roti in Italia se numara inca pe degete. Iar in orasele foarte circulate sau in zonele turistice, avand in vedere clima de care se bucura Italia, ar fi un serviciu intr-adevar util. La Roma exista numai doua firme de inchirieri de motociclete, prea putine pentru densitatea locuitorilor".

Rent a car à la Capri
Daca aveti norocul sa locuiti intr-o localitate celebra pentru frumusetea sa, puteti proceda asemenea unor intreprinzatori din Capri, care inchiriaza masini cu sofer pentru un tur panoramic al insulei. Tariful este de 5 euro de persoana, iar parcul de masini este compus din 15 microbuze cu 20 de locuri fiecare, pe masura strazilor din insula (caroseria este croita pe un sasiu Iveco redimensionat in lungime si un microbuz astfel amenajat costa cam 24.000 de euro). "Costurile care afecteaza mai mult gestiunea - explica Costanzo Staiano, responsabil comercial - sunt cele referitoare la personal si la intretinerea mijloacelor. Douazeci de soferi, cu salarii si plata taxelor, costa intreprinderea 20.000 de euro pe an fiecare. Iar intretinerea costa in jur de 2.000 de euro pe an pentru fiecare microbuz." In ceea ce priveste concurenta, firma nu se teme de rivali intrucat vara la Capri autovehiculele nu pot debarca, in afara celor cu numar de inmatriculare strain. "Intreprinderea incheie bugetul anual in profit", explica Staiano. "Castigurile sunt in jur de 25.000 de euro". Publicitatea reprezinta un cost superfluu: nu e necesar ca agentia sa se faca vizibili, intrucat ea lucreaza in acord cu numeroase agentii de voiaj.

O idee din Statele Unite
Taxiul pentru a merge la aeroport costa prea mult? Prea multe bagaje si prea putin timp pentru a merge cu autobuzul? De ce sa nu oferiti un serviciu eficient de microbuze care se opresc la domiciliu in tot orasul? In Statele Unite, acest sistem functioneaza foarte bine si se desfasoara in felul urmator: o societate inchiriaza microbuzele cu sofer care sosesc la casa clientului la ora stabilita, il preiau si il duc la aeroport. Microbuzul are opt locuri, cursele se organizeaza in functie de apeluri si de orarul zborurilor. Daca taxiul costa 25 de euro pentru o cursa, microbuzul costa 7 euro de persoana, intrucat castigul deriva din umplerea microbuzului.
Sus In jos
 
Inchirierea de autovehicule
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
LIBERTATEA - FORUM CU ANUNTURI - imobiliare, matrimoniale, auto, hoteluri, pensiuni  :: Idei de afaceri :: Francize-
Mergi direct la: